Smart

De app geeft aan dat de ontharder niet gezien kan worden

Als u in de myUnique-app ziet dat de status van uw ontharder ‘Onbekend’ is kan dit enkele redenen hebben. Hier leest u de verschillende redenen en wat u kunt doen om dit op te lossen.

Geen verbinding

Als de ontharder geen verbinding heeft met het internet kan deze niet vertellen wat zijn status is. Dit kan een paar verschillende redenen hebben. De meest eenvoudige is: de ontharder weet niet wat het wifi-netwerk is waar hij mee kan verbinden. Op de pagina ‘Hoe verbind ik een Smart met wifi‘ leest u stap voor stap hoe de ontharder verbonden kan worden.

Nog niet lang genoeg online

Als u de ontharder met wifi heeft verbonden zal deze nog niet direct aangeven dat alles in orde is. Dit is omdat de ontharder eerst enkele tests gaat doen gedurende enkele uren. Er wordt gekeken of de verbinding stabiel is, en of de ontharder kan ‘zien’ wat het moet zien.

Verkeerde frequentie

De waterontharder verbindt via een wifi-netwerk op 2.4Ghz. Dit is een soort radiofrequentie waarop wifi beschikbaar is. Providers bieden tegenwoordig ook 5Ghz, en soms al 6Ghz aan. Voor mobiele telefoons en laptops is dit een uitermate snelle manier, maar voor “slimme apparaten” is de 2.4Ghz-frequentie nog steeds de meest eenvoudige om mee te praten.

In uw modem kan ingesteld staan dat alleen 5Ghz geaccepteerd wordt. Dit doen providers om de drukke 2.4Ghz-frequentie rustig te houden. De waterontharder heeft echter niet veel ruimte nodig, en verstuurt heel weinig gegevens. Daarom worden deze op de altijd-werkende 2.4Ghz-frequentie aangesloten.

Krijgt u het niet voor elkaar om verbinding te krijgen? Controleer dan of uw wifi-netwerk ook een 2.4Ghz-frequentie ondersteunt. Soms staat dit in de modem uit. U kunt bij uw provider eenvoudig aanvragen dit aan te passen, of dit zelf te doen via de handleiding van uw modem.

Deel dit document

De app geeft aan dat de ontharder niet gezien kan worden

Of kopieer de link

CONTENTS